-
Doodshoofddrentelen op Wall Street maakt van performance ‘Golgotha’ nog geen kunst…
Zouden ze het in New York niet zo langzamerhand een beetje zat worden? Al die kunstenaars, komieken en onheilsprofeten die voor de straatnaambordjes met ‘WALL st.’ dingen doen die iets te maken hebben met angst, ondergang, doem en depressie? Natuurlijk is het daar een beetje een soort symboolplek maar die begint langzaam maar zeker even sleets te worden…
-
Geslacht van Rob de Graaf vermalen door steracteurs bij ‘Het Toneel speelt’
Een jaar of 6 geleden speelde Toneelgroep Dood Paard het stuk ‘Geslacht’ van Rob de Graaf en het was zo’n hit dat het Bewust Marginale Gezelschap zich zorgen begon te maken over het vele nieuwe publiek dat het opeens trok. Nu spelen Erkend Goede Acteurs Mark Rietman en Carine Crutzen hetzelfde stuk en het is – op zijn best…
-
Theatermakers ontdekken doodgaan en doodzijn als nieuwe attractie
In Kreten en Gefluister, nu te zien bij Toneelgroep Amsterdam, zijn we de eerste helft van de avond getuige van het nogal ontluisterende stervensproces van een jonge vrouw, gespeeld door Chris Nietvelt. Vervolgens zien we hoe het lijk gewassen en afgelegd wordt en het huis aan kant wordt gebracht. In Villa Europa van De Warme Winkel kijken we de helft…
-
Wist u dat er in dit gebouw ook een theater is?
Gezien in het Derlon Theater, meegemaakt in de Stadsschouwburg Amsterdam. Horeca en Theater gaan niet samen. Een restaurant op niveau runnen in een gebouw met idioot korte spitsuren, dat werkt al niet, maar erger is dat restaurant-mensen nooit naar een theater gaan. Restaurantmensen werken 18 uur per dag en doen dat zeven dagen per week. Zij doen wel eens…